På tur i Norge.

 
I fredags eftermiddag packade vi in oss i två bilar och for mot Norge. En mindre planerad oplanerad resa för ändamålet vi egentligen for dit för missade vi med 10 dagar. Haha. Vilken tur att vi är så rutinerade på att planera. Meningen med resan var att vi skulle besöka Tirpitz museum, men dom hade bara öppet under säsong och den tog slut 10 dagar tidigare än vi var där, men jag måste ändå säga att det var en mysig resa. Även denna gång bodde vi i bilen. Har ni inte testat att resa med bil och att sova i bil så rekommenderar jag er att prova. Det är såååå mysigt. 
 
Vi får in en hel 140 cm madrass så vi kan sova precis som hemma. Raklånga och i vilken position vi vill. Fördelen med en stor bil må jag säga och man sover fantastiskt. 
 
 
 Första natten sov vi strax utanför Narvik. Andra natten sov vi vid Kåfjord.
 
 
Det var så mysigt där intill fjorden, vi gjorde upp en eld och drack några glas champagne innan vi kröp till kojs i våra bilar.
 
 
 
 Till middag på Lördagen provade vi på att äta val igen. Märklig konsistens och smak. Erik testade något som hette Tørrfisk. 
 
 
På vägen hem sa Erik "Nu tar vi vinter" och jag undrade vad han menade med det. Det betyder tydligen att det är slut på resandet till Norge för i år. Jag tror vi har varit dit tre gånger i år och det räckte tydligen för 2019. Haha, men vi har så mycket mer outforskat för 2020. Jag vill uppleva Trolltunga och marmorslottet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0