Fredags snackisen.

 
Idag är det Fredag den 13:e. Scary, nä inte speciellt. Har jobbat förmiddag idag så nu
är jag ledig med familjen. P är också påväg hem från jobbet, undrar just vad vi ska hitta
på i det här regnrusket som pågår utanför fönstret. Jag ska jobba hela helgen min andra
helg på raken men sen har jag lyckan att vara ledig tre helger på raken och det är inte
fy skam vill jag säga. P har semester nu i två veckor så kidsen får vara hemma med
honom då. Skönt då får dom också lite sommarlov, det var något vi inte hade räknat
med och det känns då extra skönt att jag själv kommer vara ledig 3 helger + att jag har
himla bra skift veckorna framöver.
 
I Onsdags stod jag och mamma på loppis i Lomtjärn. Jag fick i princip sålt allt jag hade
med mig och pengarna jag tjänade går direkt ner i vår Norge-kassa. Vi åker ju tillbaks
om en vecka men denna gång ska vi testa att åka över till Narvik och kika. Var in på
Yr.no och kollade vädret just nu visar det regn nästa helg, men man kan ju hoppas att
det ändrar sig under veckans gång, det brukar ju ha en förmåga att ändras titt som tätt.
 
Fick förresten en lapp från förskolan igår, där stod det att om vi vill att barnen ska vara
skyddade från solen och mygg så måste vi föräldrar smörja in dom med sol/myggmedel
hemma innan vi lämnar dom på förskolan, för personalen har tydligen inte tid att smörja
in barnen. Ur min egen synvinkel undrar jag hur svårt det är att hinna med att smörja
in 4-6 barn, ja för det är ungefär så många som jag har sett vistats på den avdelningen
som mina barn går. Sen så undrar jag hurvida dom tror att solskyddet verkar när jag
då ska smörja dom klockan 06:00 på morgonen klä på dom kläder långärmat och
kanske till och med långbyxor för på morgonen är det inte varmt. All solskydd kommer
ju sitta kvar i kläderna och inte på barnens kroppar, sen står det ju på flaskan att man
bör fylla på med skydd under dagens gång, ska jag springa dit på min rast och fylla
på då eller(?) Dessutom kan ju vädret skifta rätt mycket regn på morgonen och sol
senare på dagen ska jag smörja i förebyggande syfte då varje dag eller? Jag förstår
inte riktigt hur dom tänker. Snart kanske dom med blöjbarn måste komma och byta
blöja på sina barn under sommartider också för att personalen inte har tid ;)
 
Inget illa menat mot dem som jobbar på förskolan, dom är jätte trevliga och barnen
trivs jätte bra, men just det här det gillade jag INTE! Men nu är dom ju lediga så
just nu spelar det ju ingen större roll. Får väl hoppas på regn och myggfritt när dom
kommer tillbaks om 14 dagar ;)
 
 
TREVLIG HELG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0