Dockskåp 2.0.

Back in dockskåpsdjungeln, yes i am. Jag vann ju ett nytt dockskåp på en köp & sälj
grupp på Facebook. Egentligen hade jag gett upp det där med dockskåp men nu när
julen snart är på tapeten igen så vill jag fixa ihop ett mysigt juldockskåp.
 
I början på året köpte jag ju ett dockskåp som jag och mamma hjälptes åt att renovera.
När renoveringsprojektet var över så fick Freija ha det i sitt rum. Saken är nu den att
busungarna har vänt upp och ner på hela dockskåpet(!) Dom har ritat med bläck på
golvet, tagit sönder möbler. Det är stolsben här och stolsben där en vagga utan gung
nerplockade fönster, taklister på halv svaj. Ja ni fattar huset är i KAOS! Så nu har jag
vänligen men bestämt sagt åt dom att dom får göra precis vad dom vill med sitt
hus men mitt nya det ska dom ge tusan i.
 
Vet ni vad lilleman med god min står och säger då
"Men mamma vi haj ju inga gubbaj det haj ju du, ditt hus äj mycket joligare, fuskigt"
 
Så står han och små ler mot mig med en full i fan min, som i princip säger att det där
huset morsan, det kommer inte stå där länge till.
 
I Söndags satt jag och klickade runt på nätet efter möbler. Jösses säger jag vilken
djungel och för att inte tala om DYRT! Mamma sitter i samma sits hon har precis
köpt ett dockskåp ett likadant som hon hade då hon var liten. Även jag lekte med
det när jag var liten. Hon ska ha precis likadana möbler som hon hade då. Hon har
ju i alla fall en rimlig plan det har inte jag.
 
Jag vill inreda ett mysigt juligt hus. Än har jag inte kommit någonstans. Sitter och väntar
på ett par prylar som går ut på Tradera om ett par dagar, men där stiger ju priserna till
skyarna det verkar vara många som pysslar med dockskåp nuförtiden. Det finns så himla
söta ljusstakar/adventstakar med lysande lampor, sånna skulle jag vilja ha men dom stiger
så attans högt i pris. Jag har även spanat in en julgran.
 
Är det någon där ute som vill bli av med dockskåpsmöbler hojta till!
 
Här finns det bilder på det förra dockskåpet om någon är intresserad.
 
 


Kommentarer
Therese

Rackarungar ;-) Jag hade ett dockskåp när jag var liten. Jag var något äldre än Freja. Jag var riktigt rädd om skåpet. Men.... jag hade en kompis, 3 år yngre som ritade i skåpet o bröt söder möblerna. Det är de minnet jag har om de. Hmm.. undrar just vart det där skåpet är. :-\

2012-11-14 @ 07:31:32
URL: http://lillasprattel.wordpress.com
Emma - 20 år och nybliven mamma

Åh! Vad mysigt med ett dockskåp :-)

2012-11-17 @ 18:06:22
URL: http://emmahlk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0