Dream on.

 
När jag var gravid drömde jag en massa otäcka drömmar. När jag väntade Freija drömde
jag att vi låg på ett berg ute i naturen, tror det var en picknik eller nåt, rätt vad det är så
kryper Freija ut för berget och faller ner flera hundra meter. I ren panik följer jag efter och
faller dom där flera hundra meterna jag också... när vi når marken så ser jag Freija
krypa runt, som om inget har hänt själv är jag så skadat efter fallet så jag är mellan livet
och döden sen vaknar jag i panik.
 
När Loke var född drömde jag att vi var och hälsade på i Stockholm. Vi skulle åka
pendeltåg och efter att jag kånkat på vagnen på pendeln och tåget susar iväg så
inser jag att Freija står kvar på perrongen. PAAAANIK! Jag vaknar såklart svettig
som tusan och går iväg till Freijas rum för att se att hon verkligen ligger där. Det
gjorde hon såklart. Jag sätter mig vid sängen och ger henne en puss på  kinden
kramar henne hårt och blir arg på mina hemska drömmar.
 
Ytterligare en sak som hände när Loke var nyfödd. Han sov bredvid mig i sängen och
jag vaknar tittar länge på honom och tycker att det ser ut som om han inte andas. Jag
skakar på honom och han öppnar sina yrvakna ögon och tittar på mig med en blick
som "Vad tusan håller du på med morsan". Jag tror jag vaknade upp av en hemsk
dröm även där när jag tittade på honom så var jag nog mellan dröm och verkliget.
Snacka om att hormonerna är elaka.
 
Innan jag blev gravid i mina ungdomsår så drömde jag jätte ofta att jag stal min pappas
bil. Jag körde runt i Stockholm som värsta ligisten. Krockade bilen och allt möjligt, men
vid drömmens slut så körde jag alltid in bilen i garaget, när jag ställde den där så såg
den alltid helt kvaddad ut men när pappa skulle fara till jobbet var det som om inget
hade hänt och egentligen var det ju inget som hänt heller. Skumma drömmar. Jag minns
att dessa drömmar var sjukt jobbiga, hetsiga.
 
Nu när bebisåren lagt sig och hormonerna återgått till sitt vanliga så drömmer jag nästan
ingenting. Men om jag väl drömmer så är det riktigt konstiga drömmar också oftast om
personer jag vet namn på men inte har någon speciell relation till. Vi känner liksom inte
varandra i verkligenheten. Drömmar kan verkligen spela en spratt. Ibland känns dom så
jäkla verkliga. Har man drömt en dålig dröm kan det liksom följa med under dagen och
man kan gå och irritera sig på att drömmarna inte försvinner eller att dom lyckats sätta
ett sådant stort intryck.
 
Har ni drömt mycket under era graviditeter eller drömmer ni mycket i vanliga fall?


Kommentarer
Matilda

sv: tack så mycket!:) de går bra faktiskt, har ganska roligt och krigar mig igenom matten!:)

Hmm, och drömmar. Drömmer så mycket varje natt, men brukar alltid drömma om sådant jag legat och tänkt på innan jag somnar, blir som en historia av allt tänkande i drömmarna :)

2012-11-12 @ 15:45:23
URL: http://matiildablom.blogg.se
Elin Nygård

Jag drömde hela tiden.
Jag drömde ofta att jag blev lämnad av min kille och att han sa typ " men trodde du verkligen att det var dig jag ville ha? jag vill bara ha fler barn!" haha.
Det är tur att jag vet att han älskar mig. ;)

2012-11-13 @ 16:03:47
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se/
Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Jag har faktiskt klarat mig :) Nån gång riktigt där i början då var det någon dröm som följde med mig under hela natten, men när jag vaknade mindes jag inte riktigt vad det var så det var fort glömt.

Tur det, hatar mardrömmar :P

2012-11-17 @ 13:13:20
URL: http://idamli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0