Hoho Ekoooo.

Här ekar det tomt på inläggsfronten. Förra veckan var det ju höstlov då hade vi  besök
från Södern. Min morbror och kusin var här alltså inte här, här utan dom var ett stenkast
härifrån nämligen hemma hos mormor. Så vi umgicks endel med dom. Freija och Loke
hade roligt med min kusin Zelina som är 7 år. Nu är ordningen återställd. Förskolan har
börjat om och vardagen är som den brukar.
 
För min del så avlöser sjukdomar och diverse besvär varandra. Min kropp håller på att
ge upp. Först fick jag ju magkatarr, sen kom nackspärren och nu är jag så hes och
hostig så jag låter som en tant som har rökt i hela mitt liv när jag pratar. Rökt har jag
ju förvisso gjort men inte hela mitt liv, och det var läääänge sen jag slutade och
tant nä det är jag inte heller! ;)
 
Jag uppdaterade min Facebookstatus igår. Jag skrev ungefär att engång i tiden hatade
jag människor som gnällde om sjukdomar hit och dit. Ja det gör jag fortfarande men det
känns som att jag är en utav dom nu, en av dom jag hatar. Finns det liksom nåt mer
irriterande än människor som är sjuka hela tiden? Dom måste ha världens sämsta
immunförsvar. Dessutom är det en smula hypokondri att ha ont i lilltån engång i veckan.
Okej lilltån var väl lite att ta i men ni vet magsjuka hit, influensa dit bihålsinflammation,
öroninflammation, påssjuka, rödahund all världens sjukdomar och vissa personer
råkar minsann ut för alla gärna på en och samma gång.
 
Nä nog om sjukdomar! Igår skulle jag framkalla lite bilder typ 1 miljon. Döm av min
förvåning när skitsidan inte tar emot PNG-filer! Ska jag behöva sitta och ändra till JPG
på alla mina bilder för att få dom framkallade??? Suckens suck. Det blev ingen framkallning
iallafall inte igår. Får väl ta det någon dag när jag har väääldigt lite att göra. Jag kollade
flera olika sidor och ingen tar PNG-filer vad är det för strunt. Ja har man inget att göra
så får man sig något att göra.
 
Freija och Loke var ju och träffade Pelle-Tott för någon vecka sedan. Där lämnade dom
varsin teckning som igår var med i Piteå-tidningen. Vilka små konstnärer jag har.
 
Nä nu har jag uppdaterat en massa med text. Återkommer i sinom tid.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0