Obehag.

 
Redan i Tisdags hade jag en brännande obehaglig känsla i bröstet och övredelen av magen.
Den brännande känslan kommer och går, ibland bränner det jätte mycket och då blir man
alldeles kallsvettig och illamående. Ringde 11777 igår och dom tyckte att jag skulle åka in på
akuten. Så det gjorde vi. Fick sitta och vänta 1 timme på att få hjälp.
 
Först fick jag träffa en ssk som tog puls, blodtryck och temp. Blodtrycket var lite högt, jag brukar
annars alltid ha väldigt lågt blodtryck. Efter att jag träffat ssk fick jag sätta mig i väntrummet igen
och invänta en läkare. Läkaren pratade en massa och sen fick jag utföra någon form av gymnastik
och sträcka kroppen i olika positioner. Han lyssnade på hjärtat och andningen. Sen fick jag lägga
mig ner och han tryckte en massa på ryggen. Då sa han att är det någonstans du borde ha ont
så är det ju i ryggen för den är totalt stum. Vad det betyder har jag ingen aning om.
 
Allting slutade iallafall med att jag blev hemskickad och skulle köpa omeprazol mot halsbränna.
Halsbränna har jag ju haft med bägge graviditeterna och det kändes absolut inte såhär, men jag
ska ge det ett försök. Ska äta tabletterna i 14 dagar och blir det inte bättre så ska jag kontakta
vården igen. Jag hoppas verkligen att det ska hjälpa. Känns så jäkla typiskt att sånt här ska
uppkomma när man precis har fått ett längre vikariat, jag framstår ju som en opålitlig
arbetskamrat som är sjuk första introdagen på jobbet. Igår var ingen rolig dag. Imorgon ska
jag iallafall till jobbet och då får de kännas hur fasen det vill för jag kan inte vara hemma
en dag till. Nu får det vara nog!
 
 
 


Kommentarer
Vanilla - mamma till Lilla hjärtat ♥

Åh, vad tråkigt! Hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka och att du får fokusera på ditt nya jobb nu! :-)

Kram

Svar: Ja nu känns det lite bättre och jobbet börjar jag komma in i sakta med säkert :) Tack för din omtanke <3
Caroline Nilsson

2012-10-15 @ 10:07:30
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Ina den Fina

Hoppas att tabletterna hjälper, krya på dig! Stor kram från Ystad!

Svar: Ja nu börjar det kännas som att dom hjälper litegrann har iallafall inte mått nå vidare dåligt idag :) Håller tummarna att det fortsätter på den vägen.
Caroline Nilsson

2012-10-15 @ 11:17:10
URL: http://inadenfina.wordpress.com
vanessaljungdahl.blogg.se

Hej! Söt blogg! Va gärna med i min tävling! Sista dagen idag, och du får en massa följder om du är med!! :D

2012-10-15 @ 15:16:41
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/
Mamma Evelina

Hur har de gått för dig? Hjälpte dom?

Svar: Jo dom har hjälpt med det är en massa annat också, som jag fått hjälp med nu via VC. Så jag hoppas att allt ska lösa sig. Väntar just nu på provsvarer om Struma.
Caroline Nilsson

2012-10-22 @ 21:27:25
URL: http://Loon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0