Fortsättning Hälsocentralen.

Igår ringde jag upp Hälsocentralen igen. Förklarade läget och blev erbjuden en ny akuttid för 200 kr och träffa samma läkare som jag träffade sist, han som inte skickat någon remiss eller antecknat om EKG:t som gjordes i min jourrnal. Han som inte lyssnade på vad jag ville ha hjälp med utan körde sitt eget race. Då jäklar brast det. Jag var så arg så tårarna sprutade. Jag sökte hjälp första gången i oktober 2012. Andra gången Januari 2013 ingen av gångerna gjordes det något åt det JAG ville ha hjälp med. Jag tackade för mig och sa att jag tänker byta HC för jag vill inte träffa den där läkaren igen och betala 200 pix för att han ska göra ingenting.
 
När jag hämtat mig efter samtalet så ringde jag upp verksamhetschefen på HC. Förklarade mitt missnöje och genast var jag ett par steg i rätt riktning. Man får inte ge sig. Nu väntar jag bara på att den berörda som jag vill träffa på HC ska höra av sig efter att en ny, RÄTT remiss är skickad. Det handlar inte om hjärtat. Det var ju inte det JAG sökte för det var det dom kollade upp på eget bevåg. Nu vet jag ju inte om något står fel till med hjärtat men personligen känner jag inget sådant. Allting med hjärtat hänger säkert ihop med det andra problemet jag har och det är inget hjärtfel. Ja jag vet att jag kanske skriver i gåtor men det gäller att skilja på personligt och privat.
 
Det jag ville komma fram till är iallafall att man tjänar inget på att klaga till vänner och bekanta, utan man bör klaga till rätt person. I det här fallet verksamhetschefen på HC. Om ingen trycker på om vart felen sitter så kommer det ju aldrig ske en förbättring.


Kommentarer
Felicia - Mamma till Melwin ♥

Bra gjort av dig att klaga till chefen!! :)

Svar: Ja jag kände det jag med. Man måste ju klaga åt rätt håll så dom får veta vad som är fel och kan rätta till det :)
Caroline Nilsson

2013-04-09 @ 12:35:47
URL: http://feliciasbebis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0