Nä nu jäv...

Ringde Älvsbyns underbara HÄLSOCENTRAL idag och frågade efter min remiss till att kolla upp hjärtat. Dom skulle ju ha skickat en sådan till Piteå den SJUTTONDE JANUARI! Vad har vi för datum idag? Rätta mig om jag har fel men visst är det den 5 APRIL? Och vad säger dom när jag ringer? Dom har inte ens skickat den där jäkla remissen! "Vi är ju bara tre läkare så det är ju lite mycket att göra" Ursäkta? Men är det mitt problem? Ska jag behöva lida för att dom inte sköter sitt jobb? Ta in fler läkare då! Nä men här ska det snålas... vem bryr sig om folks välmående låt Älvsbyns befolkning sakta men säkert dö ut i diverse sjukdomar, vad gör det om 100 år?!
 
Dessutom de TVÅ gr som jag sökt hjälp där nere har jag ju för fasen inte fått hjälp med det jag sökt för. Ena gången fick jag en sjukskrivning och gå hem och vila, andra gången kollar dom hjärtat det var ju för fasen inte därför jag sökte vård! Men betald ska dom ha 200 svenska riksdaler för att göra INGENTING! Jag kanske ska söka jobb där himla fint med ett arbete där man inte behöver sköta sina arbetsuppgifter bara lalla runt och inte lyssna på sina patienter klappa dom på axeln och ge dom ett gott råd för dagen. Goda råd 200 kr! Men hjälp för det du vill ha hjälp med det kan du ju glömma!
 
På Måndag är det jag som byter Hälsocentral. Piteå, Luleå? Vart finner man den bästa? Nu är jag så innerligt less på dom här klåparna till läkare, kan man få sin läkarlegitimation i flingpaketen numera eller vad fan är det frågan om. Nä tvi, tvi,tvi!


Kommentarer
Matilda Blom

sv: ÅÅh, älskar min jacka!! Vill nästan aldrig ta av mig den hehe. Men om man redan har en favorit, är de onödigt att köpa en ny ja!:)

2013-04-05 @ 21:52:47
URL: http://matildablom.se
Julclaude - Nudity is not a crime!

Vad jobbigt det låter! Verkar hända sånt lite överallt nu :(.. Hoppas den nya som du byter till är bättre.

Svar: Jag bytte aldrig. Jag gjorde något åt saken istället. Jag ringde verksamhetschefen på Hälsocentralen. Alla bara klagar och klagar över hur dåligt det är men folk klagar åt fel personer så jag tänkte att jag ska banne mig inte ge mig. Vi i den här byn är värda rätt sjukvård och om alla klagar till rätt person så kanske vi kommer framåt :)
Jag och mitt ärende kom iallafall framåt några steg i rätt riktning.
Caroline Nilsson

2013-04-06 @ 20:11:34
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/
Blåndi

Alltså, ja dom är fan inkompetenta på vc. Den vanligaste diagnosen man får är "ta en Alvedon och åk hem" , de är så sjukt jävla dåligt gjort av dom. Helt sjukt är de. De är många som har fått fel medicin, mot nå helt annat än dom egentligen behöver. Så akta dej för att gå dit igen! Nu är de nån annan mottagning som gäller i framtiden!!!

Svar: Jag ringde faktiskt upp verksamhetschefen istället för att klaga till fel personer. Jag tror det skulle bli hundra gr bättre om fler gjorde samma sak, för om inte patienternas missnöje kommer fram till rätt person så kommer det ju fortsätta åt det dåliga hållet.
Det är så sjukt att dom bara är 3 läkare på en hel by full med människor. Stafettläkarna vill hjälpa folk för stunden dom tänker inte långsiktigt känns det som. Man hamnar lätt mellan stolarna.
Caroline Nilsson

2013-04-09 @ 11:09:12
URL: http://Elvistass.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0