Tonårsbossen.

 
Herregud så söta dom är när dom öppnar väskan och ser att där ligger 42000 kr. "Har aldrig sett så mycket pengar" osv. Herregud 42000 skulle man ju kunna göra sig av med på en pisskvart om man så ville. Men jag är verkligen imponerad över hur duktiga dom är att hålla i slantarna för varenda en har ju haft kosing kvar i slutet på månaden. Det tror jag INTE att jag hade haft som 14 åring i Stockholms stad. Det fanns så mycket lockelser. Klädbutiker gata upp och gata ner, Gröna Lund, Cd skivor, elektronik, restaurangbesök, osv.
 
Mina föräldrar hade nog aldrig låtit mig vara någon boss över ekonomin heller så vare det bra med det ;P När jag var 17 år hade jag mitt första sommarjobb det var på Pannkakshuset på Gröna Lund. Ibland kunde man få jobba från öppning klockan 12 till stängning klockan 00:00. Ja om man ändå hade haft nå vett inanför pannbenet så hade man ju fattat att det inte var ok någonstans men hey man var ju överlycklig för att man hade ett jobb och fick utbetalat en egen lön i slutet på månaden och vilken lön sen då! Jösses... här var det inte snack om något kollektivavtal. I runda slängar fick man väl ut en 5000 kr för allt slit. Men lycklig var man... Sen fick man ju som arbetande på Gröna Lunds mark åka så mycket man ville under sommaren. Det trista i kråksången var bara att såfort man var där privat så kunde man bli haffad av chefen "Kan du hoppa in och jobba" Vafaaaan! Nä det var kul att prova på men jag skulle aldrig låta mig köras med så igen och hoppas ingen annan ungdom hamnar i samma snåla företags händer ;) Fast å andra sidan vet jag inte ens om dom finns kvar.
 
Nog om det i eftermiddag kanske jag kommer förtälja en mycket glad nyhet! Är så sjukt happy :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0