Andra advent.

När andra ljuset brinner, är snart Lucia här.
Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär.

Igår var det andra advent veckorna rusar fram tycker jag. Det har dock varit lite tyst här på bloggfronten då jag inte har mått så bra i förra veckan samt helgen. Jag har haft hiskeligt ont i huvudet som förmodligen beror på järnbrist. Det är verkligen ett dag för dag mående och jag vill verkligen inte klaga men fasen så jobbigt det är när man inte får må sådär helt hundra. Idag är vi i vecka 13! Äntligen är den värsta perioden passerad, men jag vill inte ropa hej innan vi fått se vår lilla parvel på ultraljudet, man blir verkligen mer och mer nervös och orolig för varje barn. När jag väntade Freija kände jag nästan aldrig någon oro allt var frid och fröjd i väntans tider men ju mer man lärt sig om graviditeter och barn desto mer nervös och orolig blir man. Som förstagångs gravid var man ju ganska oerfaren och ovetande om allt. Nu är man mer informerad och kunnig. Jag personligen känner iallafall så. Men alla är vi ju olika.
 
Imorgon är det fika på Lokes förskoleavdelning tänkte ta med mig barnen och fara dit trots att vi är lediga. Men det kan ju vara skoj för dom att träffa sina kompisar det var ju ett tag sedan. På Torsdag ska jag till barnmorskan igen och på Onsdag har vi nog planerat in en playdate med Camilla och barnen det vankas nämligen plsugrader då! I helgen har vi haft 25 minusgrader mamma som befinner sig ännu högre upp i landet än oss hade haft hela TRETTIOTRE minusgrader. Bevare mig väl. Ge oss sommar och 33 plusgrader.
 
Snart ska jag bjuda er på lite bilder från Lokes rum.
Kram♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0