Då vare över.

Annandag jul idag och julen känns som slut nu. Här näst vankas det nyårsfirande, men först och främst ska jag jobba tre nätter så ikväll/natt ska jag försöka hålla mig vaken lite längre än vanligt för att kunna sova länge imorgon inte för att det är någon som helst konst för en gravidkvinna som mig. Skulle jag få så skulle jag nog sova en vecka i streck med paus för mat och toalettbesök.
 
Vill ni veta nå hemskt? Jag plockade inte fram systemkameran en enda gång på julafton(!) inte en bild fotade jag förutom med telefonen. Vi måste ha haft fullt upp och KUL!
 
Vi firade julafton tillsammans med min bror och mannens syster. Dom är ju ett par dom också för er som inte vet det. Så vi hade det jätte trevligt med god mat, julklappsleken och förväntansfulla och glada barn en perfekt julafton tyckte vi. Lite tråkigt att inte mamma och Lilla E var med oss som dom brukar men vi skypade både dagen innan julafton och på självaste julafton. Barnen visade glatt upp sina leksaker via skype. Tur att det finns. På så sätt känns dom inte såååå långt borta i alla fall.
 
Idag gick vi upp tidigt och for iväg på mellandagsrea. Jag, mannen, barnen och mannens syster. Först gjorde vi stan. Fyndade lite åt lilltuttan från Åhlens sen gjorde vi Storheden och fyndade ganska mycket på H&M. Det blev mest kläder men även två ljusslingor från Jabadabado som jag fick 2 till priset av en. Barnen ska få varsin i sina rum när julpyntet plockas bort tänkte jag.
 
Efter shoppingen så blev det flyttstädning av lägenhet. Gaaaah.... mannen har hela tiden sagt att vi har såååå mycket tid på oss med helt plötsligt var ju den där jäkla tiden nästan slut så nu vart det nästan stressigt. Som tur var hjälpte mannens syster till hon är så jäkla snäll så det finns inte och hon gjorde det med glädje. Jag hoppas att detta var vår sista flyttstädning i detta liv för det är INTE roligt.
 
Mycket text var det här... har ni orkat läsa allt? Här kommer lite Insta-bilder!
 
 
Bye bye lägenheten forerver!!! Ljusslingorna och Freijsans nya kisse Lill Maja.
 
 
Mina vinster i julklappsleken. Magen i vecka 15.   Min fina uggletröja.
 
 
Sist men inte minst den söta julkocken!
 
Förresten jag har funderat på det här med årsreusume undrar just om jag ska skriva någon i år. Orkar inte skriva någon lång och avancerad men en liten en ska jag väl kanske orka knåpa ihop, jag kanske kan hitta någon lista och fylla i eller så ;) Den som lever får se.
 
Kram på er alla!
 


Kommentarer
Mamma muuu

Saknar er Alla också! Och som Henke skrev...."Ja det är ju nå speciellt med Älvsbyn som man helst märker av när man inte är där!" Så sant så sant!

2013-12-27 @ 00:13:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0