Fredag den 13:e.


Idag är det som rubriken lyder Fredagen den 13:e December, det är Lucia, det är vår 8 åriga förlovningsdag och sist men inte minst julgranens dag att bli påklädd här hemma ;) hehe.
 
Tänk att för 8 år sedan när klockan slagit 00:00 och gått från datum 12 till 13 så låg vi uppe i sängen i Freijas nuvarande rum och förlovade oss. Jag och mannen! Det känns som evigheter sen och nu har vi snart varit gifta i 2 år. Tiden går fort när man har roligt eller vad säger du älsklingen? ;)  Kul att vi förlovade oss i huset vi nu bor i och i detta hus levde Loke sina första månader i livet så det är ju som hans barndomshem hehe. För er som inte hänger med så bodde vi ju här ca 8 månader när min mamma pluggade på annan ort och Loke var nyfödd. Sen bodde vi ju här som ungdomar innan vi flyttade till eget för första gången. Många minnen i detta hus.
 
Igår bestämde Freija att hon INTE skulle gå på förskolans lucia, men imorse 06:00 satt hon redo i soffan med Lucialinne och kronan på sned och hade minsann ångrat sig. Så vid 9:30 gick hon och jag iväg till förskolan så nu är hon lämnad där. Det är en sorg att vi föräldrar inte får se våra barn lussa tycker jag! Och inga luciabilder har jag knäppt på mina små troll heller. Loke har bott i tomtedressen i två veckor nu, ja han har varierat sig mellan 2 olika och nu är båda skitiga så det blir väl inga bilder idag heller.
 
Trevlig Lucia allesammans!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0