Torsdag.


Trött mamma och pigg Loke. Imorse sa han något som fick mig att dra på smilbanden, det han sa var riktat till storasyster som har feber. Snäll lillebror den där Loke.
 
- Har du atcho, är det därför du är sjuk? Sitt inte för nära jag är allergisk mot dig!
 
Jag blir helt slut i kroppen av att bara sitta hemma och uggla och idag hade vi ju p-möte och julbord på jobbet som jag inte kunde medverka vid eftersom lilltuttan är sjuk. Jag som hade köpt present till "Lilla julafton" och allt, men sjukdom kan man inte rå över. Chefen skulle lämna nån julklapp till mig på jobbet i alla fall så den får jag kanske fara förbi och hämta någon dag. Tack och lov är det bara feber så när hon får Alvedon är hon ju hur pigg som helst i övrigt och förstår inte varför vi måste sitta inne.
 
Jag kanske skulle bege mig ut på byn ikväll när mannen kommit hem, det är ju långöppet och lite friskluft känns det som att jag behöver efter en hel dag inne. Man blir verkligen tung i huvudet.
 
Kram!


Kommentarer
Johanna

GulleLoke :)

2013-12-19 @ 21:48:18
URL: http://johanaj.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0