1 Januari 2013.

Hallå hallå hoppas att ert 2013 har börjat bra. Själv sov jag till 13:00 tiden någongång går ju på och jobbar natt ikväll. Har precis varit till affären och laddat upp med micropizza, Proviva och två tidningar. På såvis tänkte jag hålla mig piggelin inatt om det blir lugnt på jobbet. Är ju lätt att man blir trötter om det inte händer något och speciellt när man inte är en van nattuggla, fast det brukar alltid gå bra.
 
Igår var vi som sagt på middag hos mamma. God mat och trevligt sällskap.
 
 
 
 
 
Efter det lilla firandet hemma hos mamma bar det av hem, för att invänta tolvslaget med Bingolotto.
 
 
Ingen vinst, men själva lotten var ju gratis för jag vann den under uppesittarkvällen. Mitt och mammas
nyårslöfte är att inte spela Bingolotto på ett år. Spelar man varje Söndag i ett år så kostar det 2600 kr.
Fast då är det ju ett sommaruppbehåll så i runda slängar kanske det kostar runt 2100 kr om året.
Det tänkte vi spara i år ;) Bilbingo är dock en annan femma.
 
Tolvslaget firande vi med brorsan och Angelica samt deras vänner i Nygård. Där hade dom ställt upp fyrverkerier som avfryrades på tolvslaget. Dock började typ halva Nygård att smälla klockan 23:55. Vi stod i en annan tidszon några 100 meter bort ;) Är det inte ganska fantastiskt att alla klockor går helt olika. När vi kom hem på byn var det några vid Lomtjärn som inte hade fått igång sin fyrverkeripjäs och när dom väl fick igång den var väl klockan närmare 00:30. Efter det hörde jag inte en enda smäll och har inte hört några idag heller.
 
När vi kom hem satt kissarna på första parkett och spanade ut genom fönstret dom verkade inte det minsta brydda över att det smälde. Men sen tycker jag inte att de låter speciellt mycket inne heller, trots att fönsterrutorna är tunna det är dova smällar men inget märkvärdigt. Jag minns när jag bodde i Sthlm där var det ibland rena krigszonen på nyårsafton och vissa idioter smälde av stora bomber i trapphusen så pjäserna dunsade upp och ner mellan golv och tak. Till vilken anledning? Så onödigt!
 
Svängde in på Familjeliv i eftermiddags det är VILDA diskussioner om fyrverkerier och djur där inne. Jag själv skulle aldrig köpa fyrverkerier tycker det är slöseri på pengar. Dessutom har jag rätt stor respekt för det här att "leka" med elden och sånt man inte helt kan styra över själv. Jag skulle nog inte ens våga tända på en såndär pjäs, men jag tycker det är fint att se på. Vackra färger och så, men det går såfort 1200 kr på 3 minuter liksom. Tänk vad mycket annat kul man kan köpa för dom pengarna.
 
Nä nog pratat om fyrverkerier. Hoppas alla hade en fantastisk afton med eller utan fyrverkeri.
 


Kommentarer
Matilda

sv: Den var cäldigt rolig, man skrattade för den mesta delen!! Men lite annorlunda var den, "Bröllopsfotografen" tex är mycket bättre men den var helt klart sevärd :) gott nytt år!

2013-01-02 @ 03:16:25
URL: http://matiildablom.blogg.se
Bror

1200kr för 4 dagars smällande å de bästa till sist om jag får be;P

Svar: Yada yada yada, för mig blev det ju bara det bästa till sist om jag får be ;D Fick ju inte se erat olagliga smällande i fyra dagar.... Hrm! Tänk på dom stackars djuren som är rädda. Det finns faktiskt en lag som säger att man icket får skjuta raketer/smällare innan och efter vissa klockslag runt nyår take a check...scrolling down :D Adios my brother förresten var det jäkligt svårt att avgöra om ni räkna legobitar eller spelade airhockey imorse. Först var jag helt bombis på att ni räkna legobitar haha... lät precis så.
Caroline Nilsson

2013-01-02 @ 10:59:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0