Måndag.

Första gången jag slår på datorn sen i Fredags. Igår var det väldigt tungt att jobba då jag vaknade sjuk och började jobba 06:45, men eftersom jag själv var utringd för en sjukmedarbetare så fanns det inte så mycket till val än att gå till jobbet. Jag kämpade mig igenom dagen på jobbet och när jag kom hem var det bara att hoppa i sängen. Sov från att jag kom hem till klockan 12:00 idag. Jag har feber och hemsk hosta, men det börjar kännas lite bättre. Har druckit massa Coca cola, haha det är verkligen medicin för alla sjukdomar. Dricker aldrig läsk annars men när man är sjuk så är det faktiskt gott.
 
Det roliga med denna feber är att vi senast i Lördagskväll satt på jobbet och prata om just förkylningar och feber. Jag intygande att jag aaaaaaldrig får feber, har inte haft det sen jag var barn och så får jag det. Ja man ska aldrig säga aldrig och att knacka i trä det funkar minsann inte(!) För det gjorde jag när jag intygade att jag aldrig får feber, men tji fick jag.
 
Imorgon är det jobb igen, förhoppningsvis är jag människa då, ja iallafall jobbduglig.
 
Har hunnit med att borsta dom håriga herrarna i hushållet idag ja då menar jag inte mannen och Loke utan katterna. Jösses vad dom hårar. Det är hår överallt! Och när jag borsta dom tog det aldrig slut. Jag tror minsann att jag måste göra det lite oftare. Att två herrar kan håra så mycket det är en gåta. Dessutom är dom korthåriga men det hjälps tydligen inte.
 
Ikväll börjar det massa bra tv-program, så jag vet då vad jag ska göra.
 
Host och Hej från en trött tjej! ;)
 
Ser mer död än levande ut, men den bjuder jag på.


Kommentarer
Matilda

sv: Aldrig testat det faktiskt, är inte så kamerakunnig när de gäller inställningar men det ska jag definitivt pröva om de finns på min Nikon!:) tack för tipset :D

2013-01-07 @ 18:11:09
URL: http://matiildablom.blogg.se
Matilda

sv: Håller på att ladda ner det nu, för är så jobbigt att håret alltid ska se smågult ut på bild när de inte alls är så i verkligheten!:/

2013-01-07 @ 19:12:30
URL: http://matiildablom.blogg.se
Matilda Blom

sv: Jättekonstigt, kan inte ladda ner Camera Raw till Photoshop, i Adobe Applicaton Manager står de att det kan vara skadat, testar att ladda om på nytt (alltså adobe manager) men funkar fortfarande inte..men ska försöka igen!

2013-01-07 @ 19:30:42
URL: http://matiildablom.blogg.se
Vanilla - mamma till Lilla hjärtat ♥

Vad tråkigt att du är sjuk! Det är ju ofta så när man kommer till nya arbetsplatser att man blir ordentligt däckad i någon förkylning ganska snart...

Hoppas att du blir bättre snart!
KRAM

2013-01-07 @ 20:04:16
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Matilda Blom

Wow!! Tog några testbilder med Raw, och först såg jag ingen skillnad på själva kameran i visninsläget men när jag överförde dom på datorn var de mycket finare färger! Supertack för tipset!!

2013-01-07 @ 20:22:00
URL: http://matiildablom.blogg.se
Lovisa

Du kan prova bada dom, dock på egen risk om dom inte är vana de!! Hehe :)

Hoppas du blir frisk snart, är inte kul att vara sjuk!

2013-01-08 @ 10:29:41
URL: http://wemakeafamily.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0