Mia Skäringer.

Guds gåva till mänskligheten.
 
Ikväll efter veckans avsnitt av Mia på Grötö kom jag ju på att kvinnan dära har ju faktiskt skrivit två böcker. Nu när jag ska jobba natt lär jag ju ha något att sysselsätta mig med så jag beställde hem hennes böcker. Den ena kostade 21 kr och den andra 12 kr. Sicket kap 33 kr för två böcker.
 
Ofta när jag läser böcker och vet hur dom som skrivit böckerna pratar så är det som att huvudet läser texten med dialekt. Mias dialekt är ju för härlig. Hela hon är underbar. Tänk va att få surpla ostron med fröken Skäringen sickens lyckans ostar dom är den där Mat-Tina och Tv-Cattis ;)
 
Sen har hon ju även gjort någon serie, man kanske skulle ladda ner den och kika på. Ett gott skratt kan man inte få för många utav. Nu håller vi tummarna för att leveransen är snabb.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0