Njuter.

Så himla behövlig den här veckan var. Jag njuter verkligen till fullo av att få hitta på saker med mina barn och bara ta hand om varandra. Vi har haft två fantastiska dagar jag och kidsen, visst att det har varit lite bråk och skrik från dom små när allt inte riktigt går som dom vill, men så himla härligt vi har det. Vi har lagat middagar tillsammans, lekt och busat. Imorgon jobbar jag min enda tur denna vecka och sen fortsätter ledigheten med mina barn tills på Tisdag nästa vecka.
 
Dock är barnen en smula fundersamma över varför inte pappa är hemma, men vi har ju förklarat för dom att han har börjat skolan. Det är helt klart en omställning för hela familjen då pappan har varit hemma hela vintern och haft det största ansvaret med barnen då jag har jobbat en massa. Nu är det åter till fasta rutiner om än jag har en dunder schema som innebär att jag och kidsen får massor med tid med varandra. Pappa kommer ju såklart hem på kvällarna och ni ska veta vilka lyckliga ungar som springer fram till dörren och slänger sig om halsen på honom när han kommer hem, dom har saknat honom hela dagen.
 
Jag tycker det är ganska skönt att det är jag som styr skeppet här hemma när mannen pluggar. Det är jag som får planera mat, städ, det mesta runt barnen precis så som jag vill ha det. Känner mig lite som en housewife och det är väl där jag hör hemma, känner en smula frid i själen när jag kan planera fritt. Det kanske låter en smula egoistiskt men när jag tillbringar mest tid hemma med barn och hushåll vill jag ha det på mitt sätt och det tror jag hela familjen gillar också, mannen är nöjd, jag är nöjd och barnen är nöjda och för det mesta glada.
 
Just nu vikarierar jag på en 48% rad, denna månad passade det mig ypperligt då jag redan jobbat en massa i början på månaden innan jag gick på mitt schema så jag behöver inte jobba upp någon mer tid än det schemat jag har. Nästa månad lär jag dock jobba lite mer och lägga mig tillgänglig för 48% i sig är inte mycket men jag har som sagt ett toppen schema som jag lätt kan jobba upp. Nu håller sig det här schemat bara till den 10 feb så sen är jag väl springvikarie igen fast rätt var det är så ringer dom och man har ett nytt lång vik. Sen måste jag även tillägga att 48% är himla bra med tanke på den stress jag haft under hösten/vintern. Det gör att jag inte behöver känna stressen flåsandes i nacken och hjälper mig en bra bit tillbaks i rätt riktning med små steg.
 
Skepp & Hoj!
// Kapten Nilsson.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0