Bär och bakning.

 I eftermiddags tog vi oss ut i skogen igen, samma plats som igår och nog fanns det lite hjortron kvar till oss som vi "glömde" igår hehe. Underbara bär. Loke var så söt när han luffsa runt i skogen klädd som en riktig liten bärplockare. Jag la upp en bild på Instagram på honom i hans tjusiga outfit, han börjar bli mer skogsvan nu efter 3 dagar i skogen våran asfaltsunge ;) Freijsan trivs som vanligt fint i skog och natur.
 
Efter bärplockningen blev det en sen middag och sen for vi hem till mamma och rensa och tog en kaffe med brorsan och A. Nu har vi precis bakat muffins på blåbären som vi fick plockade igår.
Man kan ju tro att det går att stoppa det mesta i en muffin... Jag testade med hjortron. Jösses sådant slöseri på dyrbären där! Haha jag vet inte om jag ska våga visa er det hemska resultatet. Men provar man inte så får man ju aldrig veta hur det kan tänkas bli och nu blev det ju pannkaka av mitt lilla påfund så då vet vi det. Never more! Tur att det bara var någon deciliter som gick till spillo.
 
Okej är ni beredda?? Här kommer dom.... Håll i er!
Nu stryker vi ett streck över det där och glömmer det! Phu...
 
 


Kommentarer
Therese

Duktig tjej

2013-07-17 @ 23:04:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0