5 år.

"När jag fyller år vill jag ha FEM hundvalpar, det kan jag väl få?!"
 
"Om inte jag får en Papegoja tänker jag säga att mormor ska köpa
en till mig hon är iallafall snäll!!! Jag ska ha en Papegoja!"
 
 
Åh vad hon håller på våran snart 5 åriga brutta här hemma. Inget passar henne hon bestämmer och domderar på över alla här hemma, ja hon försöker iallafall. Skriker och stampar i golven som en annan Lotta på Bråkmakargatan. Är det den nya trotsen som är på intågande. Jag vet inte hur många gånger hon ska ha flyttat härifrån nu för att mamma och pappa är så dumma. Hon ska flytta till Angelica, Farmor, Mormor, Morfar, Zelina ja listan kan göras lång för varenda släkting är bättre än mamma och pappa.
 
Tänk att hon blir 5 år. Det låter så länge, tänk att hon funnits hos oss i hela 5 år och nu är hon less på oss och vill byta föräldrar. Sorgligt. Jag hoppas det är övergående för vi vill gärna ha kvar våran lilla tjeja och rå om henne ett par år till, fast egentligen tror jag inte alls att hon är less det är bara en fas hon går igenom. Hon säger saker för att uppnå en reaktion av oss föräldrar det är till att prova sig fram tror jag.
 
Freija längtar efter våren och sommaren hon tjatar om att hon vill bada utomhus och cykla. Jag håller med henne jag vill också ha vår, sommar, sol och värme. Nästa helg är jag och Freija bortbjudna på en liten mini weekend med hotellövernattning och bubbelbad. Freija vet inget ännu men jag tror hon kommer bli lycklig. Kul att få bada ju, både bubbel och bassäng. Det är en tidig födelsedagspresent från mormor och morbror. Dom ska också med och sällskapa med oss. Det kommer bli toppen. Kvalitetstid med några utav dom man håller kär. Tror det kan vara bra för Freija också och få den fulla uppmärksamheten. Samtidigt får ju Loke den fulla uppmärksamheten hemma med pappa. Loke och Freija behöver dessutom få vara ifrån varandra det händer så sällan så det är bra om det sker någongång så dom får sakna varandra.
 
Alla åldrar har sin charm sannerligen.


Kommentarer
Matilda

sv: Nej jag köpte den på loopia.se faktiskt för 99:- per år!:)

2013-03-14 @ 12:45:22
URL: http://matildablom.se
Matilda Blom

sv: Nej loopia!:) 99/år :)

Svar: Okej :)
Caroline Nilsson

2013-03-14 @ 16:59:15
URL: http://matildablom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0