Att leva utan mikro.

I-landsproblem...
 
Jomen visst. Vi har varit utan mikrovågsugn i snart en månad. En liten dam drog ner den i golvet så den vart totalkvaddad. Man märker ganska fort vad mycket man använder en mikro. När det ska tinas grejer, värmas lunchrester, poppas popcorn osv osv. Hur tusan klarade man sig innan mikron kom? Ja jag känner mig helt handikappad utan mikro i hemmet, så det börjar vara dags att se sig om efter en ny. Den vi hade var silverfärgad och digital, denna gång vill jag ha en vit gärna digital men inte nån värsting som är super dyr. Har kollat runt på lite olika varianter och det verkar som att man får vad man betalar för.
 
Vet ni hur lång tid det tar att värma upp lunchrester i en ugn? Typ en evighet! Mot mikrons 3-4 minuter. Snacka om att man varit bortskämd. Först måste man vänta på att ugnen blir varm och sen ska maten stå därinne i typ 30 min också. Ja jag säger då det prisa mikrovågsuppfinnaren så mycket tid man sparar! :) Tänk om alla arbetsplatser var utan mikro då skulle man få svälta eftersom att lunchrasten oftast inte är längre än 30 min. Eller så skulle man få äta ute varje dag och då skulle man gå bankrutt istället.
 
Tummen upp för PERCY SPENCER mikrovågsugnens fader!
 
 


Kommentarer
Matilda Blom

sv: Ja det har jag och den var riktigt bra!! Älskar P3 dokumentärerna, stureplansmorden och discobranden i Göteborg har jag dessa dagar lyssnat på när jag åkt buss. Riktigt intressant!:)

2013-03-13 @ 19:05:13
URL: http://matildablom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0