Bokpåsen!

Idag var det en mycket glad tjej jag hämtade upp på förskolan. Det var nämligen hennes tur att ta med sig bokpåsen hem. Det är ett projekt dom har på hennes förskola där alla barn varsin dag får ta med sig påsen hem och sedan ta med en bok tillbaks och visa upp för sina vänner. Spännande för allihop!
 
Freija var snabb att packa ner en bok i påsen hon valde en Kråke bok. Kråkes sifferbok för att vara exakt. Den är ju ganska lång och med mycket text men det ska nog gå bra iallafall. Tycker det var himla fiffigt av henne att välja den boken då hon senast idag kom hem med ett papper med målade siffror på. Kanske är det något hon finner extra intressant just nu, siffror. Tror damen kommer vakna tidigt imorgon för att vilja bege sig iväg till förskolan. Ska bli intressant att höra vad hon säger när jag hämtar henne sen. Hur det gick med boken och vad kompisarn och fröknarna sa :)
 
Förövrigt så är Kråke böckerna väldigt lärorika vi har nog nästan allihop. Dom har jag fått köpa av min lillebror som var med i den bokklubben då han var liten. Böckerna handlar om allt från hur bebisar kommer till världen och att resa i London. Så det är ett brett utbud och mycket att lära av. I böckerna finns det även frågor som barnen kan svara på medan man läser. Riktigt bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0