Hello!

Jag tänkte skriva ett långt inlägg om en blogg jag ramlade över igår. En såndär "ungmamma" men jag skiter i det. Jag är inte den som är den, men man slutar då aldrig att förvånas över människors, barns, ungdomars DUMHET!  Men nä vi ska inte dömma någon efter en blogg.
 
Igår var jag på en speed-dejt. Åhå tänker ni nu är inte hon där både gift och har två barn. Jajjamän. Men det var inte vilken speed-dejt som helst utan en arbetsintervju. Med handen på hjärtat har jag aldrig varit på en sådan här "seriös" intervju jag kände mig lite tappad bakom en vagn eller nåt. Mina arbeten jag har haft här i livet har jag ramlat över som på en räkmacka. Jag har nästan aldrig behövt göra några större utsvävningar för att få något jobb utan det har liksom bara varit jackpot, men nu jäklar vad det annat. En riktig arbetsintervju.
 
Jag hann dock aldrig bli nervös för dom ringde på mobilen och fråga om jag kunde komma på stört. Ja vad svarar man? Självklart men jag är där om ca 30 min. Jag var ju tvungen att kasta på mig lite smink. Visst är det väl konstigt att om man sitter hemma och låtsas ska svara fint och ordentligt på frågor då går det hur bra som helst men när man sitter under pistolhot så snubblar man liksom på orden och svaren låter som något en treåring kunnat haspa ur sig. Eh, eh... ja vad heter det nu... eh... eh... att beskriva sig själv i text är ju hur plätt lätt som helst men att formulera sig i ord ja jag säger då det... Men det är väl bara att hålla tummarna nu för att man ändå kanske såg lite intressant och vettig ut. Jag var en utav dem yngsta sökande så hey ho välj mig! Jag blir en friskfläkt i erat team ;)
 
Idag är det Fredag och helg. Jag är ledig halva helgen, för jag jobbar på Söndag. Hoppas vi får det lika soligt och härligt som vi haft det resten veckan. Man blir så lycklig.


Kommentarer
Johanna - Mamma till Lilly, 1720gram kärlek

Håller med, är supersvårt att "sälja" sig själv när man är på arbetsintrevju. Mycket lättare att göra det på papper i hemmets lugna vrå :)

Sv: Tack:) Och ja tandläkare är bland det värsta som finns, usch!!

2013-03-15 @ 14:03:47
URL: http://johannaastenvall.blogg.se
Matilda Blom

sv: Hur var boken om Peter rätz då?? Tänkte beställa den på cdon för dokumentären var så intressant!:) vill liksom ha mer hehe

2013-03-15 @ 17:04:15
URL: http://matildablom.se
Ellen Hällgren - Mamma & Människa

Tack så mycket, alltid kul att förnya sig lite & göra om (:

2013-03-16 @ 12:03:40
URL: http://cpsoet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0