Hotell Aurum.

I Fredags styrde vi alltså kosan mot Skellefteå. Jag, Freija, mamma och lillebror. Mamma och lillebror har varit där förr. Anledningen till att vi åkte dit var för att mysa och bada. Det var Freijas födelsedagspresent från mamma och lilla E. Freija har tjatat om att bada i bassäng hur länge som helst, men jag är inte så mycket för sånt. På Aurum finns en lagom liten bassäng där kidsen kan bada själva, med uppsikt av en vuxen såklart. Det fanns även bastu och bubbelpool. Freijsan älskade att bada hon hade armpuffar och badring. Ibland låg hon på en liten madrass och sprattla med benen. I bubbelpoolen ville hon dock inte ha på bubblorna så det bubblades utan.
 
Jag vet inte hur många gånger barnen var ner i den där poolen men det blev ett par gånger. Det var minsann en lycklig tjej. Till middag åt vi från Sibylla grillen, vi tog med maten och åt på mamma och Lilla E´s rum. Barnen hade dock inte riktigt tid att äta dom slängde i sig maten och sedan stod dom redo för bad igen i full badutstyrsel.
 
Vid 20:30 på kvällen somnade Freija, helt slut var hon. Jag slog på den senaste Tingeling filmen på datorn men hon somna innan den ens hade börjat. Sen vakna hon 05:00!!! På ett jäkla humör och skulle bara styra och ställa och vara arg. Jag var måttligt imponerad om jag säger så, sen har nån jävel på Facebook mage att skriva "Jag skulle ALDRIG låta mina barn gå upp den tiden" Vadå låta, undrar jag? Ska man spänna fast ungarna i sängen eller? Dom vaknar när dom vaknar en 5 åring Freija är ingen man krusar med på morgonen, när hon vaknar är hon utvilad. Alla människor är olika och behöver olika sömn. Jag behöver tex inte 8 timmar som en annan kanske behöver. Tycker bara de lät så jäkla fult "Skulle aldrig låta" nä nä spänn fast ungen bara...
 
Vid 07:00 fick jag ett sms av mamma då var hon också vaken, Freija gick över till lilla E och mamma kommer över till mig så låg vi och snicke snacka en sväng innan frukosten. Frukosten var super, känns så lyxigt att bara kunna stiga upp och frukosten är framdukad, det är bara till att ta för sig. Frallor, yoghurt, juice, ägg, muffins, frukt ja allt smarrigt på en och samma gång. Minus för maskinkaffet bara. Jag vill ha rykade FÄRSKT morgonkaffe inte maskinkaffe, det är ingen höjdare. Efter frukosten gick barnen och badade igen. Mycket badande blev det. Påvägen hem stannade vi hos E och gammelmormor för en fika.
 
Himla lyckad mini weekend! Tack mamma.
 
 


Kommentarer
Felicia - Mamma till Melwin ♥

Vad mysigt ni verkar ha haft det!! :)

Och håller med det om kommentaren du fick,
herregud - vad ska man göra om barnet vaknar och inte vill somna om?? Suck. Finns människor till allt!

Svar: Vi hade det super mysigt! Och ang kommentaren där ja man får väl köpa spännband på Biltema eller nåt och spänna fast dom i sängen tills lämplig uppstigningstid. Haha! Nä alla är vi olika och kräver olika många timmars sömn... Skulle aldrig kunna tvinga mina barn att sova när dom sovit hela natten och man ser hur pigga dom är där vid 05:00 även om det är sjuuukt tidigt att gå upp då, men man behöver ju inte "gå upp" man kan lägga sig framför tvn eller en film eller nåt :)
Caroline Nilsson

2013-03-26 @ 20:07:47
URL: http://feliciasbebis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0