Kommunfestligheter.

Älvsbyns kommun bjöd alla anställda till "fest" på Kanis i Lördags. Vi for dit med barnen och hade kul. Vi fick klämma och känna på den nya brandbilen, barnen fick även spruta med brandslangen. Spännande! Loke tyckte det var både kul och spännande, när vi hade utvecklingssamtal på hans förskola så berättade hans ena pedagog att han och hans kompisar brukar leka just brandkår, så det vart lite som på riktigt nu. Barnen fick även rida, Loke var helt lyrisk uppe på hästryggen och han red både på den stora och lilla hästen, Freijsan red bara på den stora. Vid brandbilen så hoppas förresten Freija in och spände fast sig hon var redo för ett åk, men det blidde inget åk. Hon var helt lyrisk av att sitta i den :) och hoppa upp och ner.
 
Sedan bjöds det även på fiskedamm, ansiktsmålning och hamburgare. Himla trevligt. På kvällen hade man även kunnat anmäla sig till middag med det gjorde vi inte och tur var väl det för jag somnade innan 19:30 i Lördags. Jag hade ju jobbat natt och inte gått och lagt mig så jag var gode trött.
 
Resten av helgen har bestått av finväder, sol, morsdag, god mat och umgåtts med familjen♥


Kommentarer
Mli - Nybliven mamma till Elton ♥

Jo, finns ju sånna också, dom är fina :) Filtarna man har som ligger hemma funkar ju minst lika bra, man bara knäpper fast dom med sånna där barnvagns-leksaker ;) Genom att vi har ett inbyggt så känns det onödigt att även ha ett sånt där..

Hemsidan du länka var ju dock jättefin.. åå, nu vill jag ju shoppa :P

2013-05-27 @ 13:20:55
URL: http://idamli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0