Bebis v.31.


Bilden är sedan i Måndags. Vi byter ju vecka på just Måndagar så just nu är vi i vecka 31.
 
I morgon har jag tid hos MVC läkaren för att förlänga min sjukskrivning som gick ut den 31 Mars. Dom kommer då att skriva den bakåt i tiden och jag hoppas verkligen det går bra för det är ju knappast mitt fel att inte HC kan tillhandahålla läkare så det räcker åt alla kommuninvånare.
 
Hur som helst jag har fortfarande inte fått veta vad mitt järnvärde låg på sen sist. Dom tog ju ett prov från armen för det men provsvaret verkar ju inte ha varit något vidare intressant då dom inte hört av sig. Jag är så less på att vara gravid nu. Har så ont i axlarna och nacken när man hela tiden måste sova på sidorna. Även om jag inte gått upp sådär jätte mycket i vikt så märker man att det är tungt för kroppen. Sen start har jag gått upp 7 kg. Lite skillnad mot Loke och Freija där jag gick upp 16 kg vardera ;) men magen växer och frodas. Lilleman där inne har börjat spela gitarr på mina revben med tårna känns det som ibland liksom känner man hur det drar något över revbenen men det blir inga höjdar riff, hehe.
 
Magen har även börjat "Klicka" precis som Freija och Loke gjorde. Tänk vilka mystiska ljud man kan få höra. Det låter ungefär som när man själv knäcker fingrarna. Knäpp och klick typ.
 

Igår fick jag hem den här fina napphållaren till "Tossingen" hittade en tjej på Instagram som tillverkar dom. 120 kr kostade den. Man kan även köpa ett hänge till liggkorgen på vagnen, men jag vet inte det kanske blir för mycket. Det tåls att funderas på. Tänk och det tittar ut en tjej, haha. Man får ha det i åtanke. En tjej kan ju inte heta "T" eller kan och kan det vore märkligt.


Kommentarer
Emelie -Mamma till Emilia

Kommer ihåg dom där "klick-ljuden". Ibland hoppade man till för de lät så högt. Frågade j flera ggr om han hörde nå, för de lät så högt. Vet sen att Emilia kunde klicka utanför magen också. Antar de är lederna.

2014-04-11 @ 05:09:29
Ingrid

Blir det namn på T alltså? Spännande. Fortsätter ni asatro-temat? Freija, Loke och Thor?

Svar: Ja du det vet man aldrig det kanske blir en Totte, Theo, eller kanske Thor ;) hehe.
Caroline Nilsson

2014-04-15 @ 08:41:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0