Bm-besök vecka 33.

 
54 dagar kvar till bf och 80,7% av graviditeten avklarad.
 
Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan och jag gick väl egentligen igenom besiktningen utan anmärkning. Mamma var för första gången med på besöket.
 
Blodtryck 120/80.
Hjärtljud 144/slag min.
Magmått 29 cm.
HB 103.
Vikt + 8-10 kg sen start.
Då jag inte riktigt vet vad jag låg på innan graviditeten.
 
Bm trodde att detta var den största bebisen hittills som jag burit hon tyckte att han kändes "stor". Det kan ju bli intressant att se. Jag följer då alla kurvor perfekt och så länge mitt HB ligger över 100 ska vi vara glada sa hon. Så det blev ett lyckat besök idag, inga konstigheter.
 
Dock glömde jag fråga om slemproppen som släppt nu i två omgångar, men egentligen är jag inte speciellt oroad över det, som sagt så kan den ju återbildas.
 
Nästa besök är den 7/5.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0