Bm-besök.


På IPaden har jag en app där man kan se bebisens verkliga storlek vecka för vecka. Nu är den så stor att den inte ens ryms på skärmen så man måste scrolla åt höger och vänster för att se hela. Den har lagt på sig mer fett så huden är inte så genomskinlig längre.
 
Idag var jag hos barnmorskan. Loke följde med mig. Fast han tyckte det var skit tråkigt. När jag låg på britsen och mätte mage och lyssna på hjärtljuden så stod han och höll i mina fötter. När barnmorskan mätte blodtrycket darra han på underläppen som att han skulle börja gråta för han tyckte det såg otäckt ut det barnmorskan gjorde med mamma. Min lilla sötpojke. Roligast var väl ändå när han följde med på toaletten och fick se mamma kissa i en mugg... Hahaha "äckligt mamma, så får man INTE göra!" haha.
 
Sedan så tog barnmorskan tre rör med blod. Det var ny blodgruppering, blodstatus och nåt mer. Så järnvärdet får jag veta först imorgon för hon gjorde inget stick i fingret för det. Endast för att kolla sockret.
 
Blodtrycket var 110/70.
Hjärtljuden 144 slag/min.
Magmåttet hade gått från 21 cm till 27 cm på tre veckor.
 
Bebisen ligger tydligen som en spindel i min mage enligt bm. Huvudet ner, ryggraden mot min ryggrad och ben och armar åt sidorna. Därav känner jag väldiga sparkar och armrörelser åt sidorna. Lilla Imse Vimse.
 
Nästa besök är den 22 April.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0