Dag 3 FL/BB = Hemgång.



Som tidigare nämnt så fick jag mig en riktig skönhetssömn inatt. Så man var super utvilad imorse. 

Jag hade i princip inga sammandragningar alls jo en som registrerades på morgonens ctg-kurva som jag kände av. 

Idag var planen att dom skulle göra ett nytt ultraljud för att kolla livmodertappen. Jag väntade och väntade. Det var tydligen ett hiskeligt tryck på förlossningen idag inga rum eller läkare lediga och nattpersonalen hade inte ens fått gå hem när klockan var närmare 12:00 på dagen. 

Men strax efter 13:00 kom dom inrullandes med en ultraljudsmaskin på mitt rum och jag blev undersökt. Allt såg okej ut och efter ytterligare en check på kurvan fick jag bekräftat att jag fick åka hem. Dock med strikta order att ligga ner och vila till åtminstone Måndag. Då kunde jag få börja röra mig lite, lite mer än mellan toaletten och soffan. 

Skulle jag nu känns mer sammandragningar eller börja blöda så ska jag kontakta förlossningen. 

Det trista är ju att när jag knappt hunnit komma hem så satte dom där jäkla sammandragningarna igång igen. Jag fattar inte varför. Jag har inte gjort ett dyft. Jag ligger på soffan i precis samma ställning som sjukhussängen. Får hoppas det lugnar ner sig det kanske bara var bilresan eller nåt. 

Kan ju säga att den här utsikten är bra mycket finare att se på en sjukhusväggarna. Mina älskade ungar. 

 
Dom har haft turen att få följa med faster på cykeltur i eftermiddag/kväll och grillat. Glada älsklingar ❤️

Åh vet ni vad här hemma har vi varken tv eller internet förens tidigast Fredag! För att Telia har klantat till det med någon nyinstallation. Kul när man ska ligga raklång på soffan, men mannen fixa två filmer så ikväll har vi iallafall något att göra. Sen kan jag ju börja läsa min bok jag köpte på bokrean som jag inte ens har öppnat ;) 

Förresten fick man ta med sig kudden hem från sjukhuset så jag tog den till mannen som souvenir efter min lilla tripp hemifrån, han ville ju ha en ny kudde haha! Åh gratis var den ;) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0