Helgen.


Vi har verkligen varit lyckligt lottade som haft så fint väder nu det senaste. Helt underbart 18 grader i april. Idag hade dom lovat sämre väder men jag tycker hela förmiddagen har varit toppen, dock blev det lite molnigt nu så jag passar på att blogga ;) Igår hade vi familjen Nord här på eftermiddagen/kvällen det blev grillat och gladiatorerna. Alla barn var tappra och var uppe till efter 21:00. Fina Fanny stod för underhållningen i form av dans.
 
I Fredags tog jag och Dessi en spontan tripp till stan. Först lämnade jag Freija på förskolan 08:00 sen iväg och lämna papper till chefen och sen till Dessi där vi kom på den fiffiga idén om stan. Det blev besök både hos Lina och Dessis mamma. Riktigt trevligt. Sen var vi in på alla billiga affärer. Rusta, Dollar, Willys. Jag köpte 21 solcellslampor varav en var en uggla ;) haha. Fråga mig inte vart jag ska ställa upp alla men dom kosta ju baaaara 5 kr st. Blir nog fint i blomrabatten till hösten. Just sommartid gör ju inte solcellslampor någon nytta här uppe när det är ljust dygnet runt, de gäller att tänka framåt ;)
 
 
Solcellsugglan och ugglor till barnen med plats för foto.
 
Men det största nyheten av alla denna uppdatering måste väl ändå bli att Loke har lärt sig cykla utan stödhjul. Oj så lycklig han var när han klarade av det. ÄNTLIGEN!
 

Idag har barnen varit ute hela förmiddagen och fångat insekter. Dom älskar vekligen att vara ute nu när våren är här och snön har försvunnit. Jag håller med dom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0