Helgen.


Mina väluppfostrade ungar i soffan ;) Jaja den ena är inte min men ändå.
 
Dom var så söta när dom satt/låg och kika på tv igår eftermiddag, Lilla E i Freijas knä och hon pillra han i håret och Loke satt koncentrerad vid sidan om. Lilla E har fått äran att sova varannan natt med Loke och varannan med Freija annars blir det ju orättvist. Det var så kul igår morse för Lilla E hade nog knappt gått ur sängen så drog Freija iväg med den in på sitt rum för att vara på den säkra sidan. Hon fejade och fixade. Gullhumlan våran. Jag sa det till Lilla E att snart är dom TRE som ska bråka om din uppmärksamhet. Det är inget lätt jobb att vara en omtyckt morbror.
 
På efteriddagen igår blev det grillat. Lax till mig, Lilla E och Loke, fläskfilé till Freija och mannen. Lilla E gillade maten massor så pass att han till och med ville ha en portion till. Då har man lyckats.
 

Lax, klyftpotatis, romsås och sallad, muuumms!
 
Loke var så duktig och hjälpte mig med salladen. Sen var han stolt och berätta för alla att det minsann var han som hade gjort den. Duktig kille.
 
Idag gick Freija och Lille E helt själva hem till gammelmormor och hälsa på. Där blev dom tydligen bjudna på våfflor. Vilka lyckostar. Jag, Loke och mannen åkte hem till mannens mamma och pappa och hälsa på under tiden. Sen var det bara hem och börja med maten igen. Mat, mat, mat man gör aldrig annat.
 
Hoppas alla haft en trevlig helg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0