Inlagd på förlossningen/bb.



 
Ni som följer mig på Instagram vet ju redan de mesta, men nu ligger iallafall jag och magen inlagda på förlossningen/bb. Detta pga att livmodertappen är så gott som utplånad och jag har haft sammandragningar under helgen. 
 
Ringde Mvc imorse för att jag kände att allt inte stod rätt till. Fick en tid där 10:30. Blev undersökt och sedan skickad till PÄS för ytterligare kontroll. Väl på päs var det full rulle akuta fall hit och dit men tillsist fick jag komma in på undersökning och jag hade sån tur så jag fick vara med och genomgå en undersökning med nya ultraljudsteknik med någon influgen special ultraljudsläkare som var i Piteå just idag. 
 
Så jag och Freija fick se lillebror i 3D och fick några fina bilder med oss därifrån. Freija blev bjuden på saft och bullar också. Nöjd tjej. Efter ul och vul på päs blev jag iallafall skickad hit till förlossningen på sunderbyn. 
 
När jag kom hit gjorde dom en ctg kurva och jag fick två sprutor en bricanylspruta för att värkarna ska avta samt en kortisonspruta för att bebisens lungor ska utvecklas fortare om han bestämmer sig för att titta ut. 
 
Efter sprutorna har jag haft endel värkar. Imorgon får jag se om det hänt något mer. Läkaren går rond mellan ca 08:00-08:30. Då bestämmer dom om jag ska stanna längre eller få åka hem med strikta order på sängläge. 
 
Jag delar nu rum med en annan gravid kvinna här på bb. Tur att dom har installerat tv apparater så man har något att göra. Jag fick ju inte med mig så mycket att göra i all hast. Kläder och tandborste typ och mobilladdare. 
 
Ibland hör man barnskrik från rummen bredvid små, små bebisar som övar rösten och lungorna. Jag vill gärna att våran kille stannar till iaf vecka 37. Är i vecka 33+1 nu. Men lilleman är tydligen en vecka större än han bör och det är ju positivt iallafall. 
 
Bloggar från mobilen så jag vet inte hur inlägget kommer se ut men ni får ha överseende.
 
Kram! 


Kommentarer
Anna

Håller tummarna för att allt ska gå bra! Verkar ha lite bråttom den där lillbrorsan ;)

2014-04-29 @ 20:56:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0