Lilla morbror.

 
Tre år gammal bild på busfröna.
 
I morse styrde vi mot Luleå för att hämta min lillebror, barnens lill morbror. Vi mötte upp i Gammelstad och fikade. Barnen var överlyckliga över att få umgås med honom på Påsklovet, men säg den glädje som varar vi hade nog knappt nåt kommungränsen innan bilens baksätespassagerare var i luven på varandra och hade bildat två läger med stackars morbrorn i mitten. Det är en evig kamp om uppmärksamheten, men jag tror nog det lägger sig tills imorgon. Just nu sover grabbarna på övervåningen och lilltuttan har tagit plats i soffan och snarkar i högan sky.
 
När dom leker utomhus går det hur bra som helst att leka alla tre men inomhus går det bara inte för sig. Då är det krig. Jag tog lilltuttan med mig och besökte en vän så killarna skulle få leka ostört en stund och sen var vi och handlade. När vi sedan kom tillbaks var allt frid och fröjd igen och alla kunde hålla sams.
 
Vi får väl se vad vi ska ägna påsklovet åt. Något ska vi väl allt komma på.
Trevlig helg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0