Parningstider.

Läste på nätet att katter ofta parar sig under jan-mars, men här uppe i norr kanske dom gör det en månad senare med tanke på väder och vind. Vad vet jag. Hur som helst vet jag att jag hade en galet desperat kisse på altanen i natt. Fasen vad den skrek. Ni vet sådär från tassarna och genom hela kissekroppen Mjaaaaauuuuuu! Mega långa mjauuuningar och där satt den och skrek heeeela natten och krafsa på altandörren. Gick upp två gr och tittade ut då hoppade den iväg i en jäkla fart men såfort jag lämna fönstret var den tillbaks med sitt mjaaaaauuuande. Det blev inte många minuters sömn i natt. Hoppas ägarna håller katten inne i natt eller att den stör någon annan än mig som har nog svårt att sova.
 
Undra om det var en hona eller hane eller låter alla katter sådär i mellan åt? Idag måste den i alla fall vara hes efter allt mjauande. Måste ju ta på krafterna att låta sådär. Vi får väl se om HEN dyker upp igen.
 
Mjau på er & God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0