Söndag.

I morse eller låt oss säga förmiddags hade inte mannen några som helst tankar på att kliva ur sängen. Jag drog bort täcket kittlade honom under fötterna, sa till på skarpen m.m. men inget fungerade. Till sist tog jag hjälp utav familjen Nord och då minsann blev det fart på karlsloken. Man får inte vara dum ;)
 
Idag har vi hackat is på uppfarten man skulle nästan kunna tro att istiden har dragit förbi. Flera cm tjock is och tung var den. Svägerskan och Freija var så duktiga. Jag hjälpte till så gott jag kunde. Sen blev det minsann lite ordning på tomten också, plockade upp alla grejer som barnen slängt omkring sig och fixade lite snyggt. Nu vill vi verkligen att all is och snö bara ska försvinna. På ena sidan av huset är nästan allt borta men inte på den "större" sidan.
 
Efter att vi hade ätit middag fick vi även besök från Umeå. Det uppskattades av barnen och dom hittade nästan varandra direkt Freija hitta Immi och Loke hitta Tristan. Tristan utbrast till och med att Loke är hans bästa kompis. Det är så kul för mellan Loke och Tristan skiljer det bara 3 dagar i ålder man märkte hur bra dom gick ihop i lek. Ska bli så kul nu när vi får dom närmare igen, då dom ska flytta till grannstaden. Sen har ju även Immi och Tristan en lillebror men han fick inte vara med och leka han satt nöjt och lekte med bilar vid köksbordet och lyssnade på mammornas snickesnack och kaffesurplande.
 
Imorgon är det Måndag igen och jag har en del samtal att ta itu med måste ringa FK och chefen bland annat. Min sjukskrivning gick ju ut den 31 mars och det har inte funnits en läkare att tillgå har fått tid på Fredag först för att förnya mitt sjukintyg och så skriver dom tydligen bakåt i tiden. Måste ringa och informera fk och chefen om det. Den 14:e börjar min graviditetspenning att gälla det är ju inte så länge kvar tillsdess, men man blir gode dag och datumblind av att vara hemma såhär länge.
 
Hoppas ni har haft en bra helg.


Kommentarer
Emma

Ja man blir verkligen datum blind... usch hemskt haha ;)

2014-04-07 @ 06:56:12
URL: http://emmapelosio.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0