Tjing Tjong!


Idag blev det tunnbröd med nubbesallad till lunch. Har suktat efter det sen i julas då jag inte fick nån, men det var ändå ingen aha-upplevelse nu när jag väl fick det.
 
Idag är min första dag med graviditetspenning, jag är alltså inte sjukskriven längre, men jag har ju fortfarande ont från och till och sover verkligen som en kratta. Idag är det 60 dagar kvar till BF tänk om ca 60 dagar är det sommarlov! Underbart jag får vara ledig med mina barn för första gången på flera år.
 
Igår kväll kom mamma hit men nu har hon och Lille E åkt hem. Har vi tur kommer hon snart åter. Loke grät floder när vi vinkat av dom han kom och la sig i min famn och tårarna sprutade. I handen höll han sin pipande lilla gula kyckling som han fått av mormor. Freijsan drog också ett par tårar men det var fort övergående. Freija fick en ny dagbok i påskpresent av mormor. Hon är så kul för hon älskar när vi skriver namn och ord så får hon läsa vad det står. Men man får inte snöa in i ett mönster typ för då gissar hon vad det står och gissar alltid rätt. Hon är ju inte dum. Men då blev hon arg på mig när jag skrev HUND istället för ett namn. Hon vill läsa namn. Hon är duktig lilltuttan som intresserar sig så för bokstäver och siffror.  
 
Här om dagen satt hon och skrev sniglar och fiskekrokar. Sexor och J.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0