Träffade mvc-läkaren.


En selfie i hissen på jobbet.
 
Idag hade jag den äran att få träffa mvc-läkaren. Vilken otroligt trevlig prick. Hon sjukskrev mig bakåt i tiden samt fram till att min graviditetspenning faller in. Så nu har jag äntligen fått iväg alla papper till FK och chefen. Äntligen kan man pusta ut på allt pappersarbete. Finns det något tråkigare och mer tidskrävande? Tror inte det va.
 
Fick även veta att järnvärdet låg på 106 sen provet dom tog i armen förra veckan. Läkaren tyckte inte det var några konstigheter alls utan det är som det brukar när det gäller mig och min kropp så hon tyckte inte att vi skulle lägga någon energi på det. Skönt att höra. När det var dags att gå så sa hon "Då ses vi på BVC när bebisen är född" vad påtagligt allt blev. När bebisen är född jag ska föda barn igen. Haha. Tydligen jobbade hon även som barnläkare just på bvc och man träffar ju läkaren ett par gr under barnets första år vid kontrollerna. Idag drog jag på mig skinnpajen för första gången i år. Magiskt! 
 
Nästa vanliga mvc besök är den 22 April men det har jag nog redan nämnt.


Kommentarer
Emma

Mitt låg också på 106 o vi ska låta det vara då jag inte kan käka järntabletter alls! Men kör på 20 ml blutsaft iaf varje dag ;)

Svar: Jag äter inte heller järntabletterna bara blutsaft :)
Caroline Nilsson

2014-04-12 @ 06:44:55
URL: http://emmapelosio.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0