Vecka 30!


En milstolpe är nådd, vi har gått in i vecka 30. Äntligen känner jag, nu vill jag att veckorna rusar iväg och det känns inte så omöjligt för nu är man liksom nästan där. Allt känns lite närmare bara det står en 3:a i början av veckotalet. Egentligen skulle jag till mvc idag, men min BM ringde och bokade om det igår. Så på Torsdag eftermiddag ska jag dit istället. Känns ju som det är evigheter sen jag var där nu.
 
Tycker att man har börjat känna sig trött igen, sådär trött som man var dom första veckorna i graviditeten. Tänk att jag jobbade natt då också. Hur tusan orkade jag? Haha. Nu har jag i alla fall lyckan att jag kan vila och sova lite när jag får tillfälle. Lillen i magen sparkar så fort jag lägger mig ner. Han tycker om att trycka ut kroppsdelar på sidorna av magen så tokigt när man känner ett ben eller arm dra förbi så tätt inpå där man håller handen. Jag försöker komma ihåg hur Freija och Loke var i magen och om jag minns rätt var Freija en vilding medan Loke var av den lugnare sorten. Nu bor det en vilding till i magen. Sova vad är det liksom? När man kan sparka och leva om.
 
I helgen när barnen vaknade 05:00 så fick man sig ett litet smakprov på vad som komma skall för det var inte bara Freija och Loke som var vakna utan även Lilleman i magen. Ja vi får väl se hur han blir utanför magen. Vi har ju haft tur och fått så lugna bebisar och peppar peppar ta i trä hoppas även denna blir en lugn sådan som sover om nätterna och är nöjd bara den får mat, torr blöja och kläder i början ;) Men man ska väl inte ropa hej alla bebisar är ju olika och inte stöpta i samma form.
 


Kommentarer
Emma

jag har också en vilding i magen, speciellt när jag lägger mig ner då börjar h*n härja för fullt hehe... Kul e det, men inte lika kul när man vaknar kl 03:00 av att den puttar o har sig hehe...

Svar: Vilda små bässar! ;) här härjas det typ jämt i magen. Man kan ju undra när han sover... Livlig liten pojke. Ska ni försöka se könet på tulet? ❤️
Caroline Nilsson

2014-04-02 @ 17:29:09
URL: http://emmapelosio.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0