Hur går det i skolan och förskolan?

 
Igår på väg till skolan med Freija.
 
För Freija går det bara bättre och bättre igår satt jag och Thor i kapprummet till klockan 09:00. Vi följde med Freija till skolsystern och kollade hörseln och sedan fick vi gå hem jag och Thor. Hon blir ledsen varje gång men det blir bättre och bättre. Jag ser ju hur otroligt stolt hon är när vi hämtar henne på eftermiddagarna då hon varit i skolan själv. Det riktigt sprudlar stolthet ifrån ungen. Hon berättar alltid vad dom gjort, vad dom lekt, vad dom ätit osv. Så hon delar med sig mycket av sina dagar och tycker om att återberätta för oss här hemma. Idag tog det bara FYRA minuter att lämna henne. Jag hade satt mig tillrätta i kapprummet och trodde att jag skulle få sitta där 1 timme som igår men icket. Efter någon minut kommer hon utspringandes från klassrummet ger mig en puss och kram fäller en tår kastar sig ner i vagnen och omfamnar lillebror med en stor kram och puss och säger sedan att vi får gå hem. Tummen upp! Duktig tjej. Så skönt att hon gjorde det på eget initiativ.
 
Jag vill verkligen att hon ska känna trygghet i skolan och veta att jag bara finns ett stenkast bort om det skulle var något. Fröknarna har ju mitt nr så dom kan ringa om det ä något. Mannen tyckte väl att jag bara skulle gå dom gångerna jag satt ute i kapprummet och filura men nä det tyckte inte jag! Får hon inte känna tryggheten från början så kanske det aldrig ger med sig. Då sitter jag hellre i kapprummet ett par dagar tills tryggheten finns där än att göra hela lämningsprocessen till ett kaos.
 

Och Loke då?
 
Jag vet inte om det finns så mycket att nämna där. Han stormtrivs med sin nya avdelning på förskolan. Lämningarna går galant och han är en otroligt glad kille. Äntligen får han vara med sina kompisar igen som han har längtat, det är inte en minsta protest när vi ska gå till förskolan. Igår fick han en ny jacka också den på bilden en Reima den är såååå himla fin på tal om ingenting liksom, hehe.
 
Men JAG, jag kommer ju tyna bort av alla dessa hämtningar och lämningar. Ett evigt springande till skola och förskola tycker jag. Såhär ser schemat ut.
 
08:00 Loke ska vara på förskolan
08:10 Freija ska vara i skolan.
11:00 Loke ska vara hämtat från förskolan
13:10 Freija ska vara hämtad från skolan.
 
Det är ju inte bara en vända... Ska tame tusan mäta vägen imorn hur långt det kan tänkas vara mellan hemmet, förskolan, skolan och hemmet. Så ska vi se hur mycket springande det blir. Sen blir det ju säkert en tur till affären eller bvc också. Det där körkortet är bra efterlängtat man kanske skulle ta och lägga på ett litet kol, men det fattar jag inte alls hur jag ska hinna med, med en bebis hemma och mannen som jobbar. Allt har sin tid brukar det heta.
 
TJING TJONG!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0