Maj gadd!

Trotsen har invaderat Lövis(!!!)
 
Vad hände? Mina barn, ja dom äldre två är som förbytta reta gallfeber på varandra och sin mor verkar vara det som står på den dagliga agendan hela denna vecka. För att dra ett exempel, någon jag nämner inga namn hade tagit textilfärgen jag skulle ha till vagnen och målat om ett bord, samt golv och vägg i sitt rum. Jag har sagt hur många gånger som helst att dom inte ska röra mina saker. Till svar får jag "Men då kanske du skulle hålla reda på DINA saker". Tillåt mig att skratta HA HA HA! Färgen stod i ett skåp högt upp, dit man inte når utan stol. Jag höll reda på mina saker, men NI har inget där att göra var mitt svar.
 
Och sen fortsätter det...
 
Roligaste var ändå här om dagen när jag fångade en utav dom "med fingrarna i kakburken" Mannen hade gjort chokladbollar i helgen som han hade fryst in i frysboxen i källaren. Jag märker hur det blir konstigt tyst i huset så jag börjar leta rätt på barnen jorå visst befinner dom sig i källaren och ser mycket pillimariska ut. Frågar om dom rört chokladbollarna nääää absolut inte! Den kanske jag hade gått på om det inte vore för pärlsockret som dekorerade halva ansiktet.
 
Detta är bara en bråkdel av allt som händer här hemma för tillfället. Det är rart med barn. Ingen dag är den andre lik och man möts alltid av nya upptäckter varje dag! Men lugn bah, det går över!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0