Yesterday.

Vilken dag ja hade igår. Först skulle jag lämna lilltuttan på förskolan 08:00. Vi gick dit men hon vägra stanna för att hon glömde vantarna hemma. Stod och hånflina mot mig och sa "Ja här tänker jag minsann inte stanna" sur som en ättika va hon så det var bara att traska hem igen. Fortsatte sedan promenaden hem till mormor för att lämna barnen där eftersom jag skulle vara på mvc klockan 09:00 (trodde jag). Kommer fram till mormor och där säger hon Torsdag den 8:e är jag upptagen så då kan ja tyvärr inte ha barnen. Jag bah va? Torsdag den 8:e är väl imorgon det är ju den 7:e idag. Men det var det ju inte. Alltså skulle jag inte till mvc. Mormor skrattade gott åt mig oh kände sig glad att det inte bara var hon som var snurrig i mellan åt. Hehe. Gravid-demens.
 
Anledningen till allt datumtjorv var att mannen påstod att det var den 4:e i Måndags och då slog de slint även fast jag innerst inne visste att det var den 4:e i Söndags eftersom att brollan fyllde år, men men. När jag då inte skulle till mvc längre så slog jag mig ner hos mormor en stund och drack kaffe. Sen gick jag och Loke på leksaksaffärn och köpte en present för Freija är bjuden på kalas på Söndag. Efter det blev de en tur på apoteket. Usch vad jag ogillar vårat apotek dom byter ut alla leverantörer och får nya märken hela tiden. Skulle köpa Omeprazol som tur var fanns det en ask kvar men bara en 14 dagas kur. Jag brukar köpa 28 och nytt märke var det också.
 
Efter apoteket traskade vi hem och la oss på soffan och vilade. De blev en riktig långpromenad. Tack och lov så kände jag inte så mycket av promenaden. Två värkar/sammandragningar så det var ju ingenting. Resten av dagen var också helt okej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0