Bullar.


I eftermiddags/kväll har jag och barnen bakat bullar till kanelbullensdag. Vi färgade även pärlsockret rosa och blått. Egentligen skulle vi bara ha rosa medtanke på månaden vi nu befinner oss i rosabandet (bröstcancer) men Loke ville såklart ha blått så då mixade vi rosa och blått och tänkte lite på blåbandet och prostatacancer som inte är lika uppmärksammat. Två flugor i en smäll liksom.
 
Har försökt att beställa rosabandet armbandet från Lindex idag men det funkar inte. Jag blir bara länkad till en annan sida och kommer inte fram för att beställa.
 
Måste säga att kidsen var duktigare än mig på att baka bullar deras blev mycket finare än mina. Tänk vad dom kan. Imorgon ska jag på inskolningssamtal på Lokes förskola och prata om hur han trivs och så. Han trivs ju som fisken i vattnet på nya avdelningen och jag gillar verkligen pedagogerna helt underbara allihop. Äntligen får Loke trivas och tycka om att gå till förskolan. Idag hade han och en kompis lekt med vatten och blött ner ett helt rum så dom hade städat och varit jätte duktiga sa en utav pedagogerna. Hehe.
 
På tal om något annat. Är det någon som har tips på vad man kan pyssla ihop av barnmatsburkar? Både mellanstorleken och dom små. Lämna gärna en kommentar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0