8 månaders besikningen.

Gick inte riktigt som vi hade tänkt oss, våran älskade plutt gick inte igenom besiktningen. Han har förmodligen Retentio testis vilket betyder att hans ena "kula" är på vift i nedre delen av magen. Så nu har bvc-sköterskan och bvc-läkaren skickat en remiss till kirurgen. Här kan ni läsa mer om Retentio tetis om ni är nyfikna. Kan ju säga att jag är livrädd. Jag vill inte att min son ska behöva sövas! Jag vill inte att dom ska skära i hans ägodelar och sen ska jag behöva ta hand om sår och stygn på en liten bebis ett blöjbarn, kan inte vara lätt att få sånt att läka just när det gäller ett blöjbarn och tänk om han får jätte ont.
 
Sen står det ju att man oftast får åka hem samma dag som operationen görs, det vill inte jag. Jag hade gärna stannat för uppsikt över natten. Man får väl ta in på patienthotellet eller nåt hoppas jag.
 
VARFÖR ska min glada lilla kille behöva utstå det där?! Nu ska vi ju inte måla fan på väggen när vi träffar kirurgen första gången så ska dom ju känna och klämma, kanske hittar dom den försvunna kulan, men gör dom inte det då blir det ju operation. Jag har förberett mamma på att hon måste ta ut VAB. VAB på 28 årig dotter som måste ha stöd vid op-tillfället om det nu går så långt.
 
I övrigt så hade han gått upp i vikt bra och vuxit ett par cm. Han fick även visa upp sin krypteknik. Har aldrig varit med om att vi tidigare har behövt visa upp hur barnen för sig på golvet men nu var det så.
 
Nåväl allt för nu.
 
 


Kommentarer
Fredrika

Om det blir någon op så kommer det gå bra. Min son gjorde op när han var dryga 14mån å på snorren. Å det va liten krångligt men det gick.

2015-01-24 @ 15:04:20
Ann-Sofie

Förstår att det känns jätteläskigt, jag själv skulle vara fullkomligt panikslagen! 😣

Svar: Man har som börjat smälta de lite nu. Blir det op så blir det. Dom kan sin grej på Sunderbyn. Värst är ju eftervården som vi själva måste ta hand om, men det blir nog bra hur det än blir. Förhoppningsvis har den hoppat på plats tills dess.
Caroline Nilsson

2015-01-26 @ 00:18:47
URL: http://fie.blogg.se/femton


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0