Ahlgrensbilar pannacotta.

Vilken dålig bild! Men här är efterrätten jag gjorde till barnen. Lite smått tidskrävande men kul. Jag tror min pappa skulle älska den här efterrätten. Så jag ska göra den nästa gång jag är hemma. Man behöver ju bara två ingredienser. Bilar och grädde, lätt som en plätt.
 
2 dl grädde till varje lager.
30 bilar av varje färg till de tre lagrena.
 
Dom smälter fortast om man klipper ner dom i mindre bitar.
Man blandar alltså 2 dl grädde och 30 st bilar i en kastrull på låg värme.
Upprepa samma procedur för dom andra lagrena.
 
Sedan heller man upp i ett lagom stort glas eller lagom litet för dom är
väldigt mastiga.
 
Sen ska varje lager stelna i kylskåp innan man kan påbörja nästa.
Det tar ca 40 minuter för varje lager att stelna beroende på kylskåpet.
Sen kan man garnera med ett par bilar på toppen om man vill.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0