Tisdag.

Det blev inget bvc idag. Vi fick omboka tiden då termometern visar -29,9 för tillfället. Tidigare var det över -31. Så vi håller oss inne idag. Freijas snälla farbröder skjutsade henne till skolan imorse och jag är så tacksam Jag vill helst inte utsätta Thor för kylan då han på nätterna vaknar och hostar och skäller (krupp). Senaste dagarna har det dock varit lugnt. Jag tog till det gamla husmorsknepet hett vatten och hackad lök bredvid sängen och inte en hostning/skällning sedan dess och jag vill gärna låta det stanna där onödigt att utmana ödet. Vi fick en ny tid på Torsdag em.
 
Så vad ägnar man då dagen åt med två grabbar hemma? För tillfället sover Thor, men jag har skrivit ut lite pyssel. Vi ska klä in några gamla konserver i fint papper som man sedan kan ha pennor i eller varför inte plantera en lite blomma, bara fantasin sätter gränserna.
 

Jag har skaffat husdjur! Det blev en Tiger. En super söt och snäll sådan.
 
Förresten igår när vi satt och åt middag, Pasta och Kycklingkolijox med grönsaker så säger Freija...
 
- Asså sitter näringen i kälken eller? (uttal som kälken man kan åka på).
Hon menade stjälken på broccolin. Ibland får man verkligen skratta här hemma.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0