- Mamma det brinner!

Första tanken när jag hörde meningen "Mamma det brinner!!!" var inte att det brann. Ni vet barn... Andra gången hon skriker "Mamma det brinner verkligen, i köket". Jag höll precis på att natta Thor så jag tänkte att det var ett knep för att få upp mig men där vid "Det brinner verkligen" studsade jag upp med Thor under armen och nog tusan brann det i diskmaskinen eller brann är väl att överdriva men de rök. Freija tog direkt Thor och traskade ut i trappuppgången och satte sig i trappen och vänta. Eftersom de bara rök litegrann så stod jag i valet och kvalet om jag skulle ringa brandkåren, men de kändes överdrivet så jag ringde mannen. Stängde av diskmaskinen och drog ut kontakten. Någon vidare rökutveckling kan det inte ha varit heller, för brandvarnaren drog inte igång. Man kan väl säga att dagens hjältinna är Freija. Tänk om jag hade legat med Thor i sovrummet några minuter till och Freija inte hade kommit in och skulle ha plåster. Då hade ju köket kunnat stå i ljusan låga.
 
Och då får jag upp nästa fundering. Köket ligger ju i direkt anslutning till lägenhetens utgångar. Hur tusan skulle vi ha kommit oss ut om det faktiskt hade brunnit ordentligt? Hoppat från 2 våningen rakt ner på gräsmattan? Nä usch. När jag ringde mannen var jag så skakis att jag var tvungen att sätta mig ner, men han var som vanligt lugn som en filbunke på andra sidan luren. Freija pös iväg ganska omgående efteråt. Hem till Nadine och skvallra för Nicole "nu går jag, här vill man ju inte vara!" Så jag ringde upp Nicole och fråga hur det var med Freija men det var inga konstigheter. Dom satt och rensa bebiskläder inför Nadines småsyskons ankomst.
 
Så, så var det med det. Ibland har man änglavakt.
 

Hjältinnan i egen hög person.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0