Onsdag.

Usch vilken dag det var igår. Regn hela dagen, trasig diskmaskin och när mannen kommer ut i min bil så hör han hur det skvalpar i baksätet. Han vänder sig om och på golvet är det ca 10 liter vatten på ena sidan. Mattan är dränkt och vattnet går cirka 10 cm upp från golvet. Han ringde mig och fråga om jag hade varit ut med bilen och det hade jag ju inte så där hade den stått hela dagen på parkeringen och badat. Bara elände och det irriterar mig att vissa verkar "gotta" sig i andras elände men inga namn nämnda. Felet var iallafall inga öppna fönster utan regnvattnet har kommit in under huven och istället för att rinna ut har det runnit in i bilen då nåt var igentäppt som skulle ha släppt ut vattnet. Man hade kunnat ta sig ett kyligt fotbad i baksätet på bilen. 

Idag verkar det vara en bättre dag *peppar peppar* ännu har jag inte stött på några motgångar. Har tvättid senare perfekt dag för det då det regnar idag igen. Vart är den varma sommaren? Längtar tills vi styr bilen söder över. Lite äventyr och träffa familj, släkt och kanske lite vänner men framförallt. Familytime för hela slanten. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0