Tjoho!

Min dumma dator har sagt upp sig. Så det blir inte mycket bloggande. Tycker inte om att blogga från telefonen. Sen så njuter vi för fullt av ledigheten. 

Loke har rest till mormor i Pajala och umgås med morbror och mormor. I helgen ska vi hämta hem honom då har han varit på vift i en vecka. Fick så härliga bilder skickade till mig i måndags. 


Coola grabbarna.

Kändes lite konstigt när man gick från 4 barn till 2 barn i lördags morse. Veckan innan hade ju morbror E varit här hos oss. Då fiskade vi massor och hängde vid vattnet. Lilla E drog upp en bamsegädda på 3,4 kg och Loke drog upp två lite mindre gäddor. Själv fick jag inget napp alls trots att jag fått ett nytt spö av mannen. 



Sen har vi hängt i Arnemark och i fredags var jag och ett gäng till Sandträsk sanatorium. Jag var ju där senast 2013 och sedan dess var det mycket som var förstört. Även nu när vi var där var det några ungdomar där och förstörde och rökte inne. Så himla respektlöst. Dom betalar 40 kr i inträde per person och sen går dom in och förstör. Givande. 


Solnedgång över Sandträsk bilden är tagen från balkongen högt upp på taket. 


Tornet som står på toppen av sanatoriet. Där inne i tornet är även trappen som tog oss upp på taket och balkongen. Sanatoriet är verkligen fantastiskt. Synd bara att så många har vandaliserat det. 

Avslutar med en bild på mig och Sockersmulan. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0