Elefantöra.


För några veckor sedan köpte jag ju två stycken Elefantöra eller Pilea peperomioides.
 
Nu sitter jag här och googlar för glatta livet. Att ha gröna växter är ju nästan som att ha husdjur dom kräver sin omvårdnad. Det har redan börjat dyka upp sticklingar eller elefantbebisar och jag funderar på hur jag ska göra med bebisarna. Ska jag plantera om dom i nya krukor, låta dom stå i vatten tills dom fått ordentliga rötter. Ja det är en djungel och google är inte min vän riktigt.
 
Men jag lär mig nog så småning om. Vi håller ju fortfarande på att bekanta oss (haha)
 
Ni som är experter på Elefantöra kan ju slänga in en kommentar om skötsel om ni har några goda råd.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0