Päs akuten.



Idag har vi tillbringat eftermiddagen på akuten. Thor fick feber igår (igeeeeen) men idag på dagen gick den inte ens ner med febernedsättande utan låg kvar på närmare 40 grader hela tiden. Han började skaka och rycka och flåsade på andningen. Då ringde jag sjukvårdsupplysningen och dom tyckte först vi skulle ringa ambulans men det tyckte jag lät lite drastiskt så vi åkte in själva. 

När vi kom in fick vi sitta och vänta ca 30 min innan vi fick träffa en ssk. Sa till henne att sjukvårdsupplysningen tyckte vi skulle ta ambulans hon tyckte också det lät onödigt.  Hon tog temp, puls osv. Pulsen var hög och febern också. Sen fick vi sitta på rum 43 i någon minut innan läkaren kom in. En läkare som jobbat på HC i Älvsbyn. 

Han lyssnade på lungorna, kikade i öronen och kollade i halsen. Vid första kollen i halsen sa han direkt HALSFLUSS! Sen fick vi traska vidare till ett annat rum och ta halsprover. 

Thor fick en panodilsupp och vi väntade på provsvaret. Så kom en ssk in och tog en crp. Thor sa inte ett pip. Han reagerade inte ens och jag som tycker det gör skit ont med stick i fingret. 

Läkaren ringde en barnläkare och dom kom överens om att skriva ut Kåvepenin. Så det fick vi med oss hem. Imorn ska vi hämta ut resten på Apoteket. Blir det värre ikväll eller under natten ska vi åka direkt in till SUS.

Fattar egentligen inte varför sjukvårdsupplysningen råder en att åka till päs när dom inte ens har en barnläkare där. Man borde ju få åka till SUS direkt. 

Nu ikväll har han varit lite piggare. Nu ligger han och sover på min mage. Lilla lilla hjärtat mitt ❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0