Fullmåne och varulvsbarn.

Ja precis som rubriken lyder. Mina barn ja iallafall två utav dom förvandlas till lurviga, livliga, lekfulla varulvsbarn när det blir fullmåne. Dom har rajraj hela nätterna och tror inte att det kommer en morgondag med trötthet. 

Natten mellan Måndag och Tisdag var precis sådan. 02:11 stod dom redo och ylade mot fullmånen den minsta varulven och den äldsta i kör ylade dom och vägrade somna om på hela natten. Ni ska tro det var en trött morra som skulle jobba 06:45-16:30 dagen därpå. 

Thor hade somnat på förskolan redan 08:00 efter frukosten och sovit en timme. Sen hade han tagit en lång tupplur efter lunch. Det är till att lyxa, själv kan man ju inte direkt lägga sig och knoppa på jobbet. Hur Freija orkade med dagen det har jag ingen aning om men hon tog sig igenom den och var lika pigg som vanligt på eftermiddagen och kvällen. Själv gick jag och la mig 18:00 och sov i tolv timmar 🙌🏼

Ja Thor sov faktiskt hela nästkommande natt och Freija låg som en lite vovve och sov vid mina fötter 😂 jag förstår inte. Vad är det för fel på hennes egen säng? 

Natten därpå vaknar Freija 03:00 och ber mig slå på Barnis. Glad i hågen och pigg som en lärka. Give me a break! Men fullmånen håller ju fortfarande i sig. Inatt slog mini ulven upp ögonen 02:11 igen. Haha följetången fortsätter. 

Det är en himla tur att man är ledig idag! 
❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0